Usein kysytyt kysymykset
Mehiläisen palveluihin liittyviä usein kysyttyjä kysymyksiä. Katso kysymykset ja vastaukset aihepiireittäin.
Soittopyyntö
Jos vastaanottokäynnistä on alle 60 päivää, uuden soittopyynnön voi jättää asiantuntijalle Mehiläisen etusivuilla kohdasta "Jätä soittopyyntö". OmaMehiläisessä voit myös jättää soittopyynnön sekä lähettää viestin sinua hoitaneelle vastaanottajalle. Työterveysasiakkaat voivat tarvittaessa OmaMehiläisessä lähettää viestin tai jättää soittopyynnön omalle työterveystiimilleen.
Asiakaspalvelumme auttaa sinua myös tarvittaessa puhelimitse numerossa 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai verkkoajanvarauksemme chatissa.
Soittopyynnön voi perua OmaMehiläinen-palvelussa, asiakaspalvelumme kautta numerossa 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai verkkoajanvarauksemme chatissa.
Todistukset, Reseptit & Dokumentit
- Jos reseptisi on voimassa, voit tehdä reseptinuusimispyynnön OmaMehiläinen-palvelussa.
- Mikäli haluat tiedustella reseptin uusimista puhelimitse, voit jättää reseptin kirjoittaneelle asiantuntijalle verkkosivuilla tai OmaMehiläisessä soittopyynnön.
- Halutessasi voit tiedustella asiaa myös asiakaspalvelusta puhelimitse 010 414 00 (pvm/mpm) (auki 24/7) tai verkkoajanvarauksemme chatissa.
- Halutessasi voit varata myös ajan vastaanotolle reseptin uusimista varten.
Muistathan, että esimerkiksi PVK-lääkkeitä eli keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ei voi uusia puhelimitse ilman hoitosuhdetta.
Mikäli vastaanottokäynnistäsi on alle 60 päivää, voit jättää soittopyynnön poissaolotodistuksen kirjoittaneelle vastaanottajalle OmaMehiläinen-palvelussa tai verkossa . Myös asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa soittopyynnön jättämisessä puhelimitse numerossa 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai chatissamme.
OmaMehiläinen-palvelussa näkyy käynteihisi liittyvät käyntitekstit, tutkimustulokset sekä röntgen- ja magneettikuvat. OmaMehiläisessä on nähtävillä lähes kaikki käyntiäsi koskeva tieto. Voit myös tulostaa itsellesi kertomustekstit ja tutkimustulokset OmaMehiläisen kautta. Jos kuitenkin haluat potilaskertomuksen tai tutkimuskuvat itsellesi paperilla, löydät sitä varten tarkemmat ohjeet täältä.
Voit tarkistaa asian suoraan vakuutusyhtiöstäsi tai vastaanottajalta, joka on luvannut laittaa pyynnön vakuutusyhtiöön. Mikäli vastaanottokäynnistä on alle 60 päivää, voit jättää soittopyynnön vastaanottajalle OmaMehiläinen-palvelussa tai verkossa . Myös asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa soittopyynnön jättämisessä puhelimitse numerossa 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai chatissamme.
Toimipisteet, Yhteystiedot & Lääkärit
Verkkosivuillamme pääset katsomaan tietoja kaikista Mehiläisen toimipisteistä. Jos tarvitset apua lähimmän toimipisteen löytämisessä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai chatissamme. Voit olla yhteydessä asiakaspalvelumme terveydenhuollon ammattilaisiin myös WhatsAppin tai Facebookin kautta. Päivystämme somessa joka päivä klo 8-16.
Löydät Mehiläisen palvelunumerot verkkosivuiltamme.
Löydät Mehiläisen yhteystiedot yhteystietosivultamme.
Voit jättää lääkärille soittopyynnön. Mikäli vastaanottokäynnistä on alle 60 päivää, voit jättää soittopyynnön vastaanottajalle OmaMehiläinen-palvelussa tai verkossa . Myös asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa soittopyynnön jättämisessä puhelimitse numerossa 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai chatissamme. Asiasta riippuen asiantuntija saattaa laskuttaa asian hoitamisesta.
Yleisimpiin rokotuksiin (influenssa-, hepatiitti A-, hepatiitti A- ja B-, jäykkäkouristus-kurkkumätä -, punkki-, sekä pneumokokkirokotus) pystyt varaamaan ajan suoraan Mehiläisen ajanvarauksesta. Jos et kuitenkaan löydä sopivaa aikaa, voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme puhelimitse 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai chatissamme.
Verkkoajanvarauksesta näet vapaat ajat kaupungeittain ja toimipisteittäin. Jos hakuehtojesi avulla ei löydy haluamallesi päivälle aikaa, ehdottaa ohjelma missä lähimmässä toimipisteessä on seuraavat vapaat ajat.
Asiakaspalvelumme auttaa sinua myös tarvittaessa puhelimitse numerossa 010 414 00 (pvm/mpm) (avoinna 24/7) tai chatissamme . Voit olla yhteydessä asiakaspalvelumme terveydenhuollon ammattilaisiin myös WhatsAppin tai Facebookin ja Twitterin kautta. Päivystämme somessa joka päivä klo 8-16.