Kroppa kuntoon

Kroppa kuntoon

Auron haluaa auttaa suomalaisia pysymään parhaassa kunnossa.

Selvitimme fysioterapeuteiltamme asiakaskäyntien yleisimmät syyt. Tältä pohjalta päätimme kehittää sisältöjä, jotka toimivat inspiraationa ja työkaluina oman fyysisen hyvinvoinnin parantamiseksi arjen keskellä.

Kroppa Kuntoon-sivuilta löydät tarinoita ja vinkkejä liikkumisesta sekä omaharjoitevideoita, joiden avulla pidät kroppasi kunnossa helposti niin kotona kuin salilla.

Top 5-fysioterapiadiagnoosit, otanta 16 738 henkilöä.

Rintarangan liikkuvuusharjoitus tuolilla istuen

Rintarangan liikkuvuusharjoitus tuolilla istuen

Pienellä ojennus- ja koukistusliikkeellä rintarangan liikkuvuus ja istumisen ryhti paranevat.

Lantion vahvistus: Lantion ja jalan nosto kuminauhavastusta hyödyntäen

Lantion vahvistus: Lantion ja jalan nosto kuminauhavastusta hyödyntäen

Vaativampi hallinta- ja vahvistusharjoite lantiolle ja alaselälle.

Lantion vahvistus: Lantion hallintaharjoitus nostoliikkeellä

Lantion vahvistus: Lantion hallintaharjoitus nostoliikkeellä

Tämä Pilates-tyyppinen harjoite vahvistaa lantion lihaksistoa ja tasapainoa.

Keskivartalon ja lantion hallinta: Käden ja jalan nostot nelinkontin

Keskivartalon ja lantion hallinta: Käden ja jalan nostot nelinkontin

Keskivartalon lihasten hyvä hallinta on perusta useimmille liikkeille ja liikunnalle yleensä.

Alaselän säteilykipu alaraajoihin: Vartalon kiertoliike kyljellään

Alaselän säteilykipu alaraajoihin: Vartalon kiertoliike kyljellään

Kylkimakuulla tehtävä kiertoliike helpottaa esim. selän välilevyongelmista johtuvia oireita.

Alaselän säteilykipu alaraajoihin: Selän ojennusliike punnertamalla

Alaselän säteilykipu alaraajoihin: Selän ojennusliike punnertamalla

Vatsamakuulla punnertaen alaselkä ojentuu ja kipu alaraajoissa hellittää.

Niskan säteilykipu hartioihin ja käsivarsiin: Hoito vetoliikkeen avulla

Niskan säteilykipu hartioihin ja käsivarsiin: Hoito vetoliikkeen avulla

Tämä venytysliike helpottaa niskasta hartioihin ja käsivarsiin säteilevää kipua.

Reisilihasharjoitus: Kyykistys selkä seinää vasten

Reisilihasharjoitus: Kyykistys selkä seinää vasten

Näin vahvistuvat reisilihakset, jotka ovat tärkeitä myös selän hyvinvoinnin kannalta.